23 Eylül 2012 Pazar

zeytinyağlı kabak çiçeği dolması



Kaç yaşındaydım hatırlamıyorum. Muhtemelen oğlumun yaşlarındaydım yani 11-12. Büyük ihtimalle daha önce de yemiş olabilirim ama hatırlamıyorum. Ben İzmir'de büyüdüm. Pardon ben Karşıyaka'da büyüdüm :) İzmir'li değiliz. Anne tarafım Afyon, baba tarafım Kayseri'li. Ama çocukluk yıllarımın büyük bir çoğunluğu İzmir'de geçti. Rahmetli babaannem ve dedemin evinde. Karşıyaka Çamlık mahallesinde. 1740/1 sokakta :)

Dolayısıyla ben bir 35.5'luyum kendimce...

Fırsatım da olsa mutlaka orada yaşardım... belki birgün...

İşte benim damak zevkim bu yüzden Egeye çalar. Öyle etle sebzeyi bulamaç yapmayı sevmem. Sebze ayrı yenecek hem de kaliteli bir zeytinyağında pişmiş olacak, et ayrı. Elbette günümüzün ekonomik koşullarında çok da kolay değil. Yine de elimden geldiğince ayırıyorum ikisini birbirinden.


İşte bu yemek de ilk defa çocukluk yıllarımda yediğim bir yemek. Nasıl yer etmişse beynime hiç de unutmadım, üstelik uzun yıllar bir daha yiyemedğim halde. Yanlış hatırlamıyorsam yengemin (Güler yengemin) annesi yapmıştı. Hani kabak çiçeği deyince birçoğunuzun yüzünü buruşturduğunu tahmin ediyorum ama denemeden karar vermeyin sakın :)

Bugün alışveriş için real'de dolaşıtken gördüm, denemek için aldım, yaptım, yarım saat kadar da önce ocaktan indirdim,soğudu. Akşam annemlere giderken götüreceğim diye tadına bakmadım ama tadına bakar bakmaz size yorum da yapacağım :)



Ama denemek isterseniz işte tarifi:

1 adet kuru soğanı küçük küçük doğrayıp tavada, zeytin yağında öldürdüm. Ölmeye yakın dolmalık fıstıkları koydum, onlar da kızardı. Sonra üzerine 1 bardak yıkanmış süzülmüş pirinci ekleyip 4-5 defa şöyle bir çevridim. Üstünü geçmeyecek kadar sıcak su koyup üzerine kuşüzümü ve tuz serpip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim. Ateşi kapadıktan sonra bir avuç kıyılmış maydanoz ile bir avuç kıyılmış naneyi içine kattım. Bir iki tutam tarçın serpip karıştırdım ve beklemeye aldım pilavı. Kabak çiçeklerini yıkadım, ortasındaki sarı çekirdeğini temizledim, sap kısmında kalan yaprakları temizledim. Taç yapraklarına son derece kibar davranarak (çok narin hemen yırtılır) içlerine bir-birbuçuk tatlı kaşığı pilavdan koydum. Çok doldurmamak lazım pişerken çiçeği patlatabilir. Taç yapraklarının uçlarını açılmayacak şekilde kıvırım tencereye hafif eğimli (baş aşağa gibi) dizdim. Dolmaların yarısına gelecek kadar su(sıcak) koydum, üzerine domates rendesi gezdirdim, son olarakçiçeklerin üzerine zeytinyağı gezdirerek 20dk. kısık ateşte pişirdim. Soğumaya bıraktım, sıra geldi yemeye :)

4 yorum:

marifetlihanimlarklübü dedi ki...

harika görünüyor. ellerinize sağlık.yazın köyde bol bol yapıyoruz. nasılda ağzım sulandı şimdi.

binnur dedi ki...

off babannemi hatırlattınız bana bu bi lokmalık lezzetli dolmayla.o çok yapardı :) sizinkilerde leziz görünüyor ellerinize sağlık :)

Güler dedi ki...

Goruntu mukemmel.Eminimlezzetide yerindedir.Ellerinize saglik.

Şepşeker dedi ki...

En en en sevdiğim ! Bayılırım ;) Ellerinize sağlık ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...